اورژانس برق گلستان - Electrical emergency Golestan

انجام پروژه های برقی در استان همیشه سبز گلستان ؛ سیستم حفاظتی ، تلفن مرکزی و...

اورژانس برق گلستان - Electrical emergency Golestan

انجام پروژه های برقی در استان همیشه سبز گلستان ؛ سیستم حفاظتی ، تلفن مرکزی و...

شرکت فنی و مهندسی آرام آسای سبز گلستان ، مجموعه ای برای انجام پروژه های برقی در استان همیشه سبز گلستان ؛ سیستم حفاظتی ، تلفن مرکزی و... با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت ...

مشاوره،تهیه و اجرای کلیه سیستم های امنیتی دوربین های مداربسته و دزدگیر
مشاوره،تهیه و اجرای کلیه سیستم های ارتباطی تلفن های مرکزی (سانترال)
کارشناس فنی مهندس احمدزاده ۰۹۱۱۳۷۰۳۱۰۶
کارشناس فروش مهندس رنجبر ۰۹۱۱۶۴۳۸۱۲۲

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد معرفی مراحل اجرای یک پروژه برق ساختمان به طور معمول رو داریم ، که امیدوارم مورد استفاده شما کاربر بازدید کننده عزیز قرار گیرد.

1- تهیه نقشه: به نقشه برق منظور جلوگیری از دوباره کاری ها ، توصیه می‌شود نقشه های سازه ، معماری ، مکانیک و برق با هم تطابق داده شده تا از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری شود .

همچنین جهت جلوگیری از مشکلات آتی ،بهتر است  تمامی نقشه ها به تایید و امضای طراح و کارفرما رسیده تا در صورت بروز مشکل در زمان اجرا این اشخاص نیز پاسخگوی مسائل پیش آمده باشند.

2- اندازه و خط تراز: با استفاده از شلنگ تراز ، دوربین نیو ، توتال و یا متر های لیزری ، کد ارتفاع نصب ایجاد می‌گردد . توصیه می‌گردد در دهانه های طولانی و در پروژه با طول و عرض زیاد حتما از بنچ مارک هایی که توسط دوربین و یا دیگر ابزار دقیق اجرا شده استفاده و جهت اجرای کد تراز هر طبقه ، این کد توسط کارفرما طی یک صورت جلسه ، تحویل پیمانکار گردد. در موارد بسیاری در زمان تکمیل نما ، نصب سنگ های راه پله و ... مشکلات مربوط به اشتباه بودن کد های ارتفاعی بین طبقات مشهود گردیده که این موضوع سبب تحمیل هزینه های زیاد به پروژه و تاخیر در زمان تحویل پروژه می‌گردد. 

3- کنده کاری : جهت افزایش کیفیت اجرای ساختمان ، توصیه می‌گردد از ابزار های برش مانند شیار زن و دیگر لوازم مشابه (و نه پتک ، کلنگ و هیلتی ) که سبب اعمال ارتعاش های مخرب به ساختمان می‌گردد استفاده شود.

همچنین با تهیه نقشه های اجرایی دقیق و تعبیه نمودن محل های عبور کابل ، سینی ، داکت ها و رایزرها قبل از اجرای بتن ریزی سقف و و دیوار ، از تخریب های بی مورد جلوگیری نمایید.برش دیوار

4-نصب لوله و قوطی : از مشکلات متداول در پروژه های ساختمانی ، نصب قوطی و جعبه فیوز و ... می‌باشد.

توصیه می‌گردد صراحتا در قرارداد ذکر شود در صورت نصب قوطی و دیگر موارد ، یا می‌بایست از قبل توسط کارفرما ، "کرم" و یا سطح نهایی دیوار مشخص گردد و یا در صورت نصب توسط برقکار ، مسئولیت و هزینه کندن دوباره قوطی ، تابلو برق و ... و تراز نمودن بر اساس سطح نهایی کار تعیین گردد.

در عمل در زمانی که برقکار بر روی دیوار آجری ، سفالی و ... نصب قوطی و دیگر موارد مشابه را انجام می‌دهد با توجه به پایین بودن دقت اجرا در سفت کاری ، همواره این دیوار در زمان اجرای نازک کاری (مانند گچ و ...) با متغییر بودن ضخامت نازک کاری مواجه می‌گردد. که در مواردی ضخامت گچ بیش از محل نصب فعلی قوطی می‌شود که این امر منجر به کندن قوطی و نصب بر اساس سطح نهایی دیوار می‌گردد. 

همچنین در این مرحله ، با توجه به عبور قسمتی از لوله ها از کف و نیاز به پوشانیدن لوله ها توسط ملات ، توصیه می‌شود این لوله ها به کارفرما تحویل و مسئولیت پوشاندن لوله ها به کارفرما واگذار گردد. همچنین با توجه به احتمال مسدود شدن مسیر لوله ها ، توصیه می‌گردد جهت جلوگیری از تخریب های آتی ! لوله های اضافی و مسیر های یدکی در پروژه تعبیه گردد. 


5- سیم کشی : پس از اتمام نصب لوله ، قوطی ، جعبه های برق ، تلفن و ... و پس از اتمام نازک کاری ساختمان ، نوبت به اجرای سیم کشی ساختمان می‌رسد توصیه می‌گردد اجرای این مرحله قبل از نقاشی و اجرای کف نهایی (بعد از بلوکاژ و یا بتن سبک کف) اجرا گردد تا در صورت بروز مشکل و مسدود بودن لوله ها ، تخریب با هزینه کمتری صورت گیرد . همچنین برای اجرای سیم کشی در داخل دیوار های برشی و حایل توصیه می‌گردد نخ شیرینی و دیگر موارد مشابه در زمان بتن ریزی در داخل لوله های برق قرار گیرد تا در زمان سیم کشی اجرا با سهولت بیشتری صورت گیرد .


6-سیم بندی و نصب : در مرحله بعد پس از اجرای سیم کشی با توجه به نقشه های پروژه ، سیم بندی اجرا و در نهایت تمامی‌کلید و پریز ها و دیگر لوازم برقی نصب و تحویل می‌گردد .ضمن تشکر از همراهی شما خواننده محترم ، بی شک این مقاله خالی از اشکال نبوده و یکی از اهداف مستتر ارائه آن ، جذب انتقادات سازنده شما صاحب نظران بزرگوار بوده است . لذا از پیشنهادات و نقطه نظرات شما به گرمی استقبال می‌نمائیم و نیک می‌دانیم که اتخاذ این رویه موجب بهبود تعامل ، افزایش تجربه ارزشمند و تحریر آثار بهتری خواهد شد .

در پایان از کلیه صاحب نظران و فعالان این عرصه دعوت می‌شود تا مقالات خود را به آدرس ایمیل این مجموعه ارسال ، تا به نام آنها در سایت مجموعه نمایش داده شود.


منبع :http://barghkari.com/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%B3%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86.html

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی